Friday, September 10, 2010

1st syawal 1431

in the name of Allah The Most Beneficent The Most Merciful

salam.

alhamdulillah. sampai jua ke 1 syawal 1431. selamat menyambut eidul fitri minal aidin wal faizin. semoga disambut penuh kesyukuran dan ramadhan yang berlalu pergi bakal menjadi titik tolak kekuatan diri menjadi hambaNya yang terbaik. di dunia dan akhirat. insya allah.

syahdu rasanya hati. pertama kali beraya berempat. tanpa adik yang telah kembali ke sisi Pencipta pada Mei lalu. Perginya yang terlalu mengejut memang amat berat dirasakan awal-awal. ibarat seperti bermimpi. mimpi yang tak ingin dihadapi. tetapi hakikat kehidupan mengingatkan kita pada sebuah janji yang tak mungkin termungkiri. janji bahawa setiap yang bernyawa itu pasti akan merasai mati. dan waktunya tidak cepat dan tidak lambat.

sesungguhnya Allah lebih tahu apa yang terbaik buat hambaNya. maka atas dasar iman & percaya pada qada' dan qadarNya, hati perlahan-lahan meredhai pemergian adik dan belajar menerima ketentuan takdir Ilahi bahwa yang tersurat itu adalah yang terbaik untuknya. juga untuk kami sekeluarga.

Alhamdulillah. segalanya bertambah baik sekarang. cuma saya. saya ni masih lagi bertatih dalam meniti hidup untuk jadi yang terbaik disisi Tuhan. bila agaknya hati betul-betul kukuh menggenggam erat syariat Tuhan? bila agaknya saya bisa menjadi seorang anak, kakak, teman, sahabat, cucu yang terbaik? yang menjadi menyejuk mata & penawar di jiwa mereka yang saya kasih dan cinta. harta yang saya ada di dunia ni.


tentang suasana baru di tempat baru. honestly, semua tempat lebih kurang sama je. cuma adalah sikit lainnya di sini. tapi saya bersyukur sangat. sekurang-kurangnya saya masih rasa keputusan untuk transfer itu tetap yang terbaik dari Dia. di mana-mana pun tetap kena berusaha kan? tetap ada pro dan kontranya. terpulang kepada kita bagaimana mahu mengolah yang ada menjadi permata berharga. everything is up to us.

semoga kehidupan sentiasa dibawah lembayung kasih dan rahmatNya. semoga bahagia itu tetap mewarnai kehidupan biar sepahit mana ujian yang dihadapi. amin~

p/s: thanks for the prayer. and i will always pray for your happiness too. in this life & hereafter. God bless.


enjoy this sweet video.. ;)

No comments:

Post a Comment

Your words count ;)