Saturday, October 2, 2010

merapu sebentar

in the name of Allah The Most Beneficent The Most Merciful

salam.

alhamdulillah. dapat jugak rumah sewa yg dinanti-nantikan tu. phewh! 3 kali tawaf baru jumpe jalan masuknya. haha. bersyukur sgt, Allah permudahkan jugak usaha ni. sebab dah berapa kali ntah nak pergi nengok rumah, tapi mesti tak jadi. it aint that easy u know. hu.

quite pricey i shall say. tapi tak mengape kot. asalkan puas hati. mmg le, ade sesetengah org pikir, alah, rumah untuk tido je pun. tak kisah la mane-mane asalkan bole tido. tapi, saya tak mcm tu. first thing yg saya akan tengok, keadaan rumah tu.

kalo sedap mate memandang, kire ok la. tapi kalo tengok je pun hati dah tak berkenan. memang la tak akan tinggal kt situ. 2nd thing is, isu keselamatan. tak pe kalo tak ramai org. janji security ok. ni kalo kawasan pun tak terjaga, anjing berkeliaran sana sini. sampah sarap bertabur mcm musim salji kat Ireland, semak samun tinggi mengalahkan tinggi saya..memang sumpah saya tak jejak kaki kat umah tu dah. it's a no-no. oh lagi satu, isu bau. since pangsapuri@ apartment ni selalunya ade bau2 yg entah la kurang menyenangkan kalau kawasan tak terjaga...saya mmg reject itu rumah. yes, im quite particular on this issue. sebab ini rumah sepatutnya jadi baiti jannati untuk saya. walaupun sekadar rumah sewa. i do care. a lot.


beberapa hari ni, saya terfikir sendiri. sebab beberapa minggu sebelum ni, saya sering terfikir kenapa orang boleh bertindak macam ni tanpa fikir kan tentang orang lain. walau pun orang tu boleh di'consider'kan sebagai orang yang agak rapat dengan dia. sesenang itu main-mainkan hati orang. is this what u say true friend? err.. i don't think so.

sebab tak puas hati, saya asyik terfikir-fikir apa solusi terbaik untuk diberi pada insan macam tu. sudahnya, sekarang saya diuji oleh Allah. mula-mula tak perasan, tapi bila fikir-fikir balik, situasi saya sekarang sama seperti dia. sumpah tak berniat nak buat macam tu. tapi bila difikir dalam-dalam, memang kena mengaku....saya dah buat perkara yang sama macam dia buat.

jadi saya ni sama je ke macam dia?

atau ini ujian Allah untuk lihat apa yg akan saya buat jika diletakkan dalam posisi dan keadaan macam dia. tettt...

saya hampir fail. yeah, i know. sebab tindakan yg diambil sama macam dia. unfair, i know. sebab tu la sekarang saya cuba berlaku adil kepada semua. supaya tak ada yang teraniaya. im far from perfect. but i guess i can give my best aite?

jadi sekarang, hati sudah lega sikit. nope. i wont be like that. corak permainan sudah bertukar sekarang. lebih adil, dan lebih terbuka.

yang pasti, tiada janji yang dibuat. sebab saya bukan tahu apa ada di depan. walau sesaat pun. dan yang pasti, bayang2 semalam tetap ada di sisi.

4 tahun tu agak2 cukup lama tak untuk lupakan orang? sekarang baru 2 tahun. masih ada baki lagi. harap2 berjaya dicapai secepat mungkin. trying to be fair to myself.


No comments:

Post a Comment

Your words count ;)